Koncentráció az osztályteremben
Egyre gyakrabban látunk fülvédőt viselő gyermekeket az iskolákban. Nem azt a fajtát, melyből zene szól, hanem speciális gyermek fültokot. Kevésbé kalandoznak el a gyerekek és így jobban tudnak koncentrálni. Kutatások szerint ez javítja a teljesítményt a tanulásban. Azokban az iskolákban, ahol fültokot adnak a diákoknak, fantasztikusak az eredmények. Sok szülő vásárolja meg a hallásvédőket gyermekeinek. Úgy tűnik, egyre népszerűbbek lesznek. Miért van ez?
Könnyű elkalandozni
Néhány gyermek könnyebben elkalandozik az órákon mint mások. Közülük néhányat diagnosztizálnak is ADHD-val (figyelemhiányos hiperaktivitás) vagy ADD-val (figyelemzavar). Az ADD-seknek gondot okoz koncentrálni. Az ADHD-soknak szintén problémát jelent figyelni, de emellett hiperaktívak is. Úgy tűnik, egyre növekszik az olyan gyerekek száma, akik hasonló problémákkal küzdenek. Egyébként sem olyan furcsa, hogy egy gyereket zavarnak a körülötte zajongó osztálytársai. Emellett a tanítás sokkal személyre szabottabb mint korábban. A gyerekek kapnak egy feladatot, melyet meg kell oldaniuk. Egyesek önállóan dolgoznak, másoknak a tanár segítségére van szükségük. Az egyik gyerek belemerül az olvasásba, míg mások csoportokban dolgoznak. Néha számítógépet használnak. Sok iskolában pedig okostábla is található. Összességében ezek a dolgok növelik az figyelemzavar lehetőségét az osztályon belül.
Mozgalmas életek
A mozgalmas otthon is részei ennek a jelenségnek. Ha a szülő gyakran túl későn ér haza, a gyermek is később kerül ágyba. A tanárok szerint manapság a diákok egyre fáradtabbnak tűnnek. Emiatt pedig nem tudnak megfelelően koncentrálni. Másfelől vannak gyerekek, akik órákat töltenek játékokkal, telefonozással és kevés időt vannak szabad levegőn. Ezek a gyerekek alul-stimuláltak. A túl sok felhalmozódott energiájuk miatt nem tudnak nyugodtan ülni a házi feladatuk felett. Az aktív játékokkal és mozgással összekapcsolt tanulás gyakran jól működik náluk. A szülőknek meg kell szabniuk, hogy a gyermek félóra benti játék után aktívan töltse az időt, például biciklizzen vagy bújócskázzon. Vannak gyerekek, akik pedig túl-stimuláltak. Ők a külső hatásoktól szorongóvá vagy stresszessé válnak. A tanulás dinamikus megközelítése számukra különösen problémás. Nekik jó megoldás lehet egy fültok.
Feladattípusok közti váltás
A gyermekek természetesen nem tudnak a végtelenségig figyelni. Azonban nagy a különbség a szándékos és a kényszerített koncentráció között. Előbbi nagyon könnyen jön a gyerekeknél. Órákat képesek számítógépes játékokkal, ugróiskolával vagy rajzos és kézműves foglalkozásokkal tölteni. Ezeket a tevékenységeket maguk választják és örömmel töltenek velük időt. A házi feladat elvégzése vagy a tanárra odafigyelés viszont kényszerített koncentráció. Ezekre feladatokként tekintenek. A 6 évnél idősebb gyermekek általában 10 percig képesek összpontosítani. A 10 vagy annál idősebbek már 20 percig is tudnak figyelni. A 13 év feletti korban a gyerekek 30 percig koncentrálnak. A hallásvédő viselése növeli ezeket az időtartamokat.
Ahol sikerül koncentrálni, fontos, hogy a különböző típusú aktivitások váltsák egymást. Például egy 10 éves tanulónál 20 perc olvasás után ajánlott valamilyen oktatójáték használata. Ha a gyermek házi feladatot ír, jó, ha váltogat a tevékenységtípusok között.
Koncentráció az iskolában és otthon
Az Alpine Muffy fültokok erősek és állíthatóak. Együtt „nőnek” a gyermekkel az évek alatt. Arra is használhatóak, hogy a gyermeket védjük a hangos zajoktól, mint például a tűzijáték. Bulikon, fesztiválokon és koncerteken vagy autó- és motorversenyeken. Az Alpine Muffy fültok elérhető többféle színben.